Tuesday 24 April 2018

Melhores jogos de estratégia de negociação


PC Gamer.


Os melhores jogos de estratégia que você pode jogar agora no PC.


Nós selecionamos os melhores jogos de estratégia do histórico de jogos para PC nesta lista. Se você favorece ataques em tempo real ou simulações inteligentes baseadas em turnos, os grandes jogos de estratégia o lançam em cenários unicamente maciços que permitem que você gere impérios, controle corridas espaciais e cobrança de cavalaria de marechal contra exércitos de centenas. Nós os amamos. Mas nós amamos alguns deles um pouco mais do que os outros. Você concordará com nossas escolhas? Há algum que você adicionasse ou gostaria de recomendar a outros leitores? Dê sua opinião nos comentários.


Tal como acontece com a nossa lista dos melhores jogos FPS, nos concentramos em jogos que oferecem uma forte variedade de conquistas no gênero, e que ainda hoje jogam brilhantemente. Esta lista será atualizada quando novos jogos fizerem a nota.


Total War: Warhammer 2.


Samuel Roberts: A primeira guerra total: Warhammer mostrou que o universo de fantasias da Games Workshop era uma combinação perfeita para as massivas batalhas da Assembléia criativa e unidades detalhadamente detalhadas. O segundo jogo faz toda uma série de melhorias, na interface, ajustes para heróis, exércitos rogue que misturam facções em conjunto e muito mais. As quatro facções do jogo, Skaven, High Elves, Dark Elves e Lizardmen são totalmente diferentes umas das outras, aprofundando os cantos estranhos da antiga tradição de fantasia de Warhammer. Se você está procurando um ponto de partida com os jogos da Warhammer da CA, este é agora o jogo para obter e mdash, e se você já possui o excelente original também, a campanha dos impérios mortais unirá ambos os jogos em um único mapa gigante.


XCOM 2 / Guerra dos Escolhidos.


Tom Senior: o jogo usa habilmente a escassez de oportunidades para forçá-lo a difíceis dilemas. Em qualquer momento, você pode ter apenas seis possíveis sites de varredura, enquanto os encontros de combate são amplamente divulgados pelo jogo, mas o que você escolheu fazer com essa estreita gama de opções é extremamente importante. Você precisa recrutar novos novatos; você precisa de um engenheiro para construir uma facilidade de comunicação que o permita entrar em contato com mais territórios; você precisa de ligas alienígenas para atualizar suas armas. Você pode ter tudo isso. Você provavelmente só pode ter um. Em 1989, Sid Meier descreveu os jogos como "uma série de decisões interessantes". O XCOM 2 é a expressão mais pura desse ethos que a Firaxis ainda produziu.


A expansão da Guerra da Escala traz ainda mais bem-vinda se mudanças frenéticas, como os inimigos titulares infinitamente chatos, inóculos memoráveis ​​que aparecem em diferentes intervalos durante a campanha com forças e fraquezas aleatórias. Também há novos soldados do Advento para enfrentar, toneladas de opções mais cosméticas, inimigos de zumbis que povoam cidades humanas perdidas, a capacidade de criar cartazes de propaganda e muito mais. War of the Chosen faz cada campanha um pouco inchada, mas as mudanças são tão significativas e extensas que os jogadores do XCOM 2 precisam verificar isso independentemente.


Homeworld: Desertos de Kharak.


Rob Zacny: Homeworld: Os desertos de Kharak soaram quase sacrílegos no início. Mais de uma década desde o último jogo Homeworld, ele iria levar um jogo lembrado por suas naves espaciais e movimentos 3D e transformá-lo em um RTS baseado em solo com tanques? E foi uma prequelão? No entanto, apesar de todas as maneiras pelas quais isso poderia ter ficado horrivelmente errado, Deserros de Kharak conseguem quase todos os contos. Não é apenas um fantástico RTS que se distingue do resto dos jogos recentes do gênero, mas também é um excelente jogo Homeworld que reinventa a série e também recupera sua magia.


Civilização 6.


Samuel Roberts: O jogo Civ de escolha agora mesmo para nós, e está cheio de recursos suficientes que parece que já foi através de algumas expansões. O seu sistema Districts permite que você crie cidades espalhadas e desafie você a pensar várias vezes mais do que nunca. O jogo é maravilhosamente apresentado e mdash, enquanto o estilo de cartoon-y mais leva algum tempo para se acostumar, é adorável olhar por direito próprio.


Estamos realmente curiosos para ver como as expansões inevitáveis ​​irão construir sobre o que já está aqui, mas, como está, é o melhor Civ para jogar agora.


Samuel Roberts: "Espero que os próximos patches e expansões possam preencher as lacunas", disse o Phil Stellaris no lançamento. Ainda há espaço para melhorar o jogo de ficção científica do Paradox, mas as atualizações vêm rapidamente. A expansão da Utopia fez grandes mudanças no sistema de política interna do jogo, e várias outras mudanças poderiam ter certeza de que você colocou mais cem horas no jogo. Além disso, ele permite que você construa esferas Dyson ao redor de um sol, permitindo que você elimine toda a energia dele e deixe congelados planetas nas proximidades, o que é surpreendente de maneira cruel.


Legenda sem fim.


Chris Thursten: Um golpe de dorminhoco nos últimos anos, o Endless Legend é um acompanhamento de fantasia 4X para o Space Endless Space da Amplitude & rsquo; um jogo muito bom, mas aparentemente não é a medida completa do potencial do estúdio. Sombreado no momento de sua liberação pelo lançamento de mais alto nível Civilization: Beyond Earth, Legend é facilmente o melhor jogo do gênero desde Civ 4. It's deep and diverse, com fascinantes facções assimétricas, sub-raças, unidades heróis , quests para descobrir, e mais. Parece lindo também.


Orgulho de Netuno.


Tom Senior: tanto um experimento social como um jogo de estratégia, o Pride da Neptune e os amigos se enfrentam uns contra os outros em uma batalha pelo controle de um sistema estelar. As regras são simples: atualize suas estrelas e obtenha-as para criar navios, e depois desdobre-as para perseguir mais estrelas. A guerra se desenrola lentamente em tempo real ao longo de uma semana ou mais, e pode arruinar sua vida ligeiramente durante esse período. O conjunto de regras simples mas elegante deixa muito espaço para criar e quebrar alianças, e antes de conhecê-lo, seu amigo está se levantando às 3 da manhã para lançar ataques furtivos enquanto você dorme. Um jogo simples que orquestra um drama incrível.


C e C: alerta vermelho 2.


Samuel Roberts: Eu ainda adoro os dois primeiros Alertas vermelhas, e a maioria das entradas C & C da Westwood são fantásticas, mas esta tem as melhores campanhas, unidades mais interessantes, ótimos mapas e, claro, excelentes sequências de FMV. As diferentes facções são tão distintas e têm mais personalidade do que no jogo original e, portanto, lulas soviéticas e golfinhos aliados. Eles encontraram o equilíbrio tonal direito entre autoconciência e sinceridade nas cenas, também, são jogados por risadas, mas ainda divertem e se envolvem.


Nada é como OTT como este belo desastre do EA Alert 3 da EA, basicamente.


Civilizações galácticas 2.


Andy Kelly: Se você já quis conquistar espaço com um exército de navios de condenação personalizáveis, este é o jogo de estratégia para você. Tem inteligência inteligente e criativa, e um jogo de tamanho completo pode demorar semanas para ser concluído. Você deve equilibrar o poder econômico, tecnológico, diplomático, cultural e militar para forjar alianças, combater as guerras e dominar a galáxia. Reconhecendo os jogos da Civilização, mas em uma escala muito maior, e com muito mais profundidade em lugares.


Chris Thursten: Mecanicamente, o Homeworld é um fenomenal jogo de estratégia tridimensional, entre os primeiros a separar com sucesso o RTS de um único plano. É mesmo assim: é uma grande vitória para a atmosfera e o design de som, seja o "Adagio for Strings" da "erss" que joga sobre as missões de abertura assustadoras ou a batida de bateria quando os navios se envolvem em uma batalha para vários jogadores. Se você gostou da reinicialização Battlestar Galactica, você deve jogar isso.


Comandante supremo.


Tom Senior: Somente Total War pode competir com a escala das batalhas em tempo real do Supremo Comandante. Ainda é emocionante tocar a roda do mouse e voar de um engenheiro individual para um mapa de todo o campo de batalha e, em seguida, deslize novamente para mergulhar para dar ordens a outra unidade a quilômetros de distância. Quando os exércitos clash & mdash; em extensas colunas de robôs e mdash, você é recompensado com os firefight mais gloriosos que uma CPU pode renderizar. É um dos poucos jogos de estratégia em tempo real para combinar o combate aéreo, terrestre e naval em encontros únicos, mas o SupCom vai ainda mais longe, com artilharia, munições nucleares de longo alcance e bots experimentais megalíticos.


StarCraft 2: Wings of Liberty.


Chris Thursten: Além de ser o principal jogo de estratégia competitiva da última década, o StarCraft II merece crédito por repensar a forma como uma campanha RTS tradicional está estruturada. O Heart of the Swarm é um bom exemplo disso, mas a entrega de asas da liberdade centrada no ser humano é o lugar para começar: uma aventura inventiva que mistura a fórmula familiar em cada estágio. De cenários de defesa de zumbis a planetas que inundam lava a cada poucos minutos, você é forçado a aprender e reaprender os elementos básicos da StarCraft e da sua vontade.


Dente e Cauda.


Samuel Roberts: Uma escolha um pouco do campo esquerdo para esta lista, a Dente e a Cauda nos atraíram com a sua tomada mais simples no RTS, que foi claramente construído usando um controlador e mdash, mas ainda tem a maioria das coisas que fazem um excelente jogo de estratégia. É mais Pikmin do que a Halo Wars, com unidades que se reúnem em torno de seu personagem e seguem ordens simples, com a criação da unidade automatizada de acordo com seu limite de população e recursos disponíveis. As batalhas só duram dez minutos, e com um fundo de conflito político entre facções animais antropomorfizadas, cada uma tentando sobreviver, também temática.


Página atual: Página 1.


Recomendado.


Como a controvérsia da caixa de pilhagem formou jogos em 2017.


Prêmios do Jogo do Ano 2017.


O melhor laptop Max-Q.


O melhor mouse de jogo sem fio.


Os melhores laptops de jogos - dezembro de 2017.


A melhor placa gráfica - dezembro de 2017.


O melhor kit de iluminação LED RGB.


SpellForce 3 review.


Olá vizinho comentário.


Opus Magnum revisão.


Gang Beasts revisão.


Bridge Constructor Portal revisão.


Boletim de notícias do PC Gamer.


Inscreva-se para obter o melhor conteúdo da semana, e grandes ofertas de jogos, conforme escolhido pelos editores.


Sem spam, nós prometemos. Você pode se desinscrever a qualquer momento e nunca compartilharemos seus detalhes sem sua permissão.


O PC Gamer faz parte do Future plc, um grupo de mídia internacional e líder editorial digital. Visite nosso site corporativo.


&cópia de; Future US, Inc. 1390 Market St, Suite 200, San Francisco Califórnia 94102.


Top 5 jogos de ações comerciais: Forget Candy Crush - aqui é como fazer um milhão em seu smartphone.


Os aplicativos de negociação de ações são a última mania que afeta os jogadores móveis, aqui estão cinco dos melhores para baixar hoje.


16:38, 18 FEVEREIRO DE 2018.


Olhe em torno de qualquer trem de comboio lotado e você verá muitas batidas, passando e lançando jogos como Angry Birds, Candy Crush e, recentemente, Trivia Crack.


Mas que tal trocar porcos voadores e doces desaparecidos para os estoques e ações do mundo das negociações financeiras?


Os desenvolvedores de aplicativos estão se concentrando no comércio para construir jogos viciantes que oferecem a chance de trocar dinheiro virtual. É como ter um mini Gordon Gekko no bolso.


"O mesmo tipo de pessoa que está viciada em um videogame de computador pode buscar uma emoção semelhante do mercado de ações", & quot; Kam Star, fundador e diretor-gerente do estúdio de desenvolvimento de jogos PlayGen, disse recentemente à Reuters.


"Os desenvolvedores estão percebendo que os jogos são jogados por todos os tipos de pessoas com diferentes desejos e motivações."


Aqui está a nossa escolha dos cinco melhores jogos de negociação para o seu smartphone. Não é necessário MBA.


Disponível tanto no iOS quanto no Android, este aplicativo configura-te com 1.000 Bux e te deixa solto negociar em uma série de empresas bem conhecidas, como Amazon e Facebook.


O aplicativo tira os dados do desempenho real das ações no mercado. Se você se sentir bem com isso, você pode fazer a transição para dinheiro real.


Explicando-se como usando "mecanismos básicos de videogames para desenvolver e uma interface fácil e fácil de usar que o recompensa ao aprender a investir", este aplicativo permite que você pratique com dinheiro virtual antes de tentar o real.


Como qualquer aplicativo de jogo bom, também é social - dando-lhe a chance de mostrar sua carteira de negócios para outros. Existe até uma competição mensal que permite competir por dinheiro real.


Stock Wars: Investimento virtual.


Um para os entusiastas mais sérios, este aplicativo exclui as cores elegantes a favor de dados rígidos. Ele permite que você crie e gerencie um portfólio virtual e faça pedidos em tempo real.


Há muitos detalhes para explorar, incluindo a análise do seu histórico de compras, dividendos e as distribuições de suas participações. Você pode criar grupos comerciais pessoais para competir com amigos.


Stock Market Simulator Plus.


Disponível no Amazon Appstore para tablets Kindle e na loja Google Play, este aplicativo credita com US $ 50.000 em dinheiro virtual e convida você a assumir o mercado.


Como os mercados reais, ele irá fechar quando a negociação for feita para o dia.


Além de colocar apostas virtuais no mercado de ações, este aplicativo também oferece um feed de notícias das últimas informações financeiras, bem como fóruns sociais relacionados a determinadas ações.


É grátis para jogar tanto no iOS quanto no Android, mas muitas das informações adicionais exigem que você pague extra.


Ainda não vendido na negociação? Não importa, aqui está a nossa escolha dos 10 melhores jogos gratuitos no iPhone e no iPad.


TechRadar.


8 melhores jogos de estratégia para PC e Mac, você pode jogar hoje.


Esses jogos são essenciais para os estrategistas que manipulam o mouse.


Jogos que apenas um PC pode fornecer.


Atualização: no número 8, adicionamos Total War: Warhammer à nossa lista, a última entrada em uma franquia de mesa de longa duração, aperfeiçoada para o PC.


Os jogos de estratégia fazem você pensar. Eles não são como a maioria dos atiradores que oferecem jogabilidade sem mente, ou o jogo de aventura que você pulou de penhascos e dirigindo barcos.


Os jogos de estratégia exigem seus sucos do cérebro em todos os momentos para planejar cada movimento com cuidado e analisar o que o oponente fará próximo e ndash; rapidamente. Eles exigem que você desenvolva exércitos, crie civilizações e colete recursos no processo.


Mas os jogos de estratégia não são apenas sobre a jogabilidade: eles geralmente oferecem histórias geopolíticas, que também ganham jogadores e mantêm-se focados na campanha. Dito isto, o que torna um jogo de estratégia excelente é como ele puxa os jogadores para sua mitologia e lhes permite realizar missões sem complicá-lo.


Aqui está um punhado de jogos de estratégia no PC e Mac que conseguem esse equilíbrio perfeitamente.


1. StarCraft II.


A Blizzard Entertainment lançou o primeiro jogo de estratégia militar de sci-fi da StarCraft em 1998 e, embora fosse extremamente popular, o jogo não era o produto gigantesco StarCraft II tornou-se. Com a sequela, a Blizzard lançou três parcelas que abrangem uma enorme campanha: Wings of Liberty (2018), Heart of the Swarm (2018) e Legacy of the Void (2018).


Cada um desses lançamentos concentra-se em um grupo específico de protagonistas: os exilados humanos chamados Terrans em Wings of Liberty, os insectoides Borg-like, chamados Zerg in Heart of the Swarm, e a raça alienígena telepática conhecida como Protoss in Legacy of the Void. A campanha geral ocorre quatro anos após o pacote de expansão da Brood War para o StarCraft original, começando com a tentativa de Jim Raynor de derrubar o terrano Terrorismo tirânico.


O StarCraft II consegue combinando uma jogabilidade estratégica e equilibrada com uma história e cenário imersivos. O jogo também vem com seu próprio editor de nível, permitindo que os jogadores compartilhem seus mapas e mods através da comunidade online da Battle. Claro, StarCraft II pode ser jogado online & ndash; é uma das eSports mais largas do mundo e ndash; mas atualmente não fornece reprodução de LAN local. O StarCraft II só pode ser adquirido da Blizzard Entertainment digitalmente e em versões em caixa.


2. Warcraft III: Reign of Chaos.


Aqui está outro jogo de estratégia popular da Blizzard, embora com um tema de decididamente fantasia. Foi lançado de volta em 2002 e apresenta uma história de campanha de um jogador que é contada através dos olhos de quatro corridas: humanos, orcs, os mortos-vivos e os duendes noturnos.


Tal como acontece com o StarCraft, os jogadores normalmente são confrontados com um mapa coberto por um nevoeiro preto, que é lentamente removido à medida que você explora a área (Diablo também faz isso). Você começa por extrair recursos, construir assentamentos e estabelecer tropas para proteger seus recursos e assumir o controle de outras partes do mapa. Um ciclo de dia / noite também mantém os jogadores em seus dedos.


Há um total de cinco campanhas no Warcraft III que se centram numa raça específica: uma para os Duendes da Noite, uma para os mortos-vivos, uma para os humanos e duas para os Orcs. Os objetivos são rotulados como "quests" e são lançados à medida que o jogador explora um mapa. As duas missões principais são as quests opcionais a desempenhar, sendo necessárias as primeiras para mover a história para a frente & ndash; natch.


O Warcraft III também oferece um componente multiplayer que pode ser jogado em LAN local. A Blizzard até lançou um pacote de expansão chamado The Frozen Throne, que foi publicado em 2003. O jogo original e a expansão podem ser comprados para o PC e o Mac através do portal online da Blizzard e em uma caixa de varejo Battle Chest.


Este jogo de estratégia é bastante novo para as plataformas para PC, Mac e Linux, desenvolvido por Firaxis Games e publicado pelos Jogos 2K em fevereiro de 2018. Ele ocorre 20 anos após o XCOM: Enemy Unknown (2018) e vê a Terra substituída por alienígenas & ndash; o quê mais? & ndash; apesar dos melhores esforços da XCOM.


Nesta parcela, o XCOM faz parte de um movimento de resistência destinado a recuperar o controle do planeta.


Na campanha de jogador único, os jogadores assumem o comando da XCOM, uma antiga organização militar que agora é uma mera força de resistência. Uma nova base móvel do Avenger foi estabelecida onde você emite comandos enquanto liderava pesquisas e departamentos de engenharia para criar armas e outras ferramentas que ajudarão a combater os alienígenas hostis.


O que faz com que o XCOM 2 se destaque são os mapas, que são exuberantes e ricos em detalhes, e é um combate baseado em turnos baseado em estratégias. Eles também são diferentes cada vez que você os joga, mantendo o jogo fresco. Além da campanha de jogador único, há também um modo de multiplayer peer-to-peer, jogando jogadores uns contra os outros usando esquadrões misturados com unidades estrangeiras e XCOM.


O XCOM 2 pode ser adquirido através do Steam, Amazon e outros varejistas em edições em caixas e digitais.


4. Cidades: Skylines.


Se você estivesse desapontado com o desordenado lançamento do reinício SimCity, completamente decepcionante, em 2018, tenha paciência no fato de que, dois anos depois, uma equipe de desenvolvimento com uma maior compreensão de seu público se encarregou do gênero de um modo muito mais respeitável, e menos flagrante, maneira.


Sacrificando todas as peculiaridades do DLC sempre em linha a favor da hospedagem de cidades maiores e o suporte da Steam Workshop para mods, Cities: Skylines é tudo o que os jogadores clássicos da SimCity queriam, e teria obtido se não fosse pelo que diabos aconteceu na Maxis.


Cidades: Skylines mantém o apelo das primeiras simulações de construção da cidade com um punhado de reviravoltas modernas. Um serviço de mídia social no jogo, por exemplo chamado Chirper, permite que os residentes entrem em contato com você, o designer do mundo, para queixar reclamações.


Mais notável, porém, é a emoção de gerenciar rotas de trânsito numa base distrital. Na verdade, a maioria de sua governança nas Cidades: Skylines é separada por distritos, tornando a tributação tão fiel aos Estados Unidos quanto possível no desenvolvimento.


5. Warhammer 40,000: Dawn of War.


Desenvolvido pela Relic Entertainment e publicado pela THQ em 2004, este jogo militar de ficção científica é baseado no Warhammer 40,000 table wargame. O jogo ocorre no planeta imperial do Tártaro que atualmente é ultrapassado por Orks. No fundo, o Império humano está em constante luta com os Orks & ndash; juntamente com os seres humanos que servem o Chaos demoníaco e os Eldar (duendes espaciais) & ndash; em uma luta para manter a raça humana viva.


Dito isto, o jogo oferece quatro exércitos que o jogador pode usar em toda a campanha de um jogador: Space Marines (soldados sobre-humanos), Caos Marines (maridos mutantes), a raça psíquica de Eldars (novamente, elfos espaciais) e os selvagens Orks. Os recursos incluem poder e requisição, o último dos quais é gerado pela sede do exército. O poder é gerado pelo estabelecimento de geradores que se deteriorarão ao longo do tempo, mantendo o jogador ocupado.


O jogo começa com você estabelecendo sua sede principal e várias unidades básicas. Depois disso, você está direcionado para se concentrar em capturar e manter locais estratégicos no mapa que podem ser usados ​​mais tarde para colher recursos adicionais e desbloquear áreas próximas no referido mapa. As batalhas são conquistadas pela derrota de bases ocupadas por forças inimigas ou por manter os locais por um período de tempo.


Existem três pacotes de expansão para este título RTS atualmente disponível: Winter Assault (2005), Dark Crusade (2006) e Soulstorm (2008). Tudo isso, incluindo o jogo base, pode ser comprado no Steam, e não barato.


6. Homeworld.


Este é um oldie, mas um goodie, desenvolvido pela Relic Entertainment e publicado pela Sierra Entertainment em 1999. Os principais protagonistas são os Kushan, que foram exilados em uma colônia de navios da prisão depois de perderem uma guerra galáctica. Outras raças incluem o Taiidan, um império interestelar que governa a maior parte da galáxia, os comerciantes de Bentusi, o Kadeshi, o Turanic Raiders e o Conselho Galáctico.


Um elemento-chave que separa o Homeworld dos outros jogos deste artigo é que ele é jogado em um espaço 100% 3D, daí o seu seguimento dedicado.


As raças jogáveis ​​consistem no Taiidan e no Kushan. Cada um tem suas forças e fraquezas específicas e, inicialmente, é encarregado de reunir minerais de asteróides e colher nuvens de poeira usando naves espaciais especiais, que trazem esses recursos de volta ao navio, transportador ou navio-mãe do jogador do recurso do jogador. Em última análise, a tarefa em questão é manter a frota viva à medida que completa missões e reúne recursos.


O objeto da história é localizar o mundo natal do Kushan, chamado Hiigara. Esta história abrange dezesseis missões em toda a campanha de um jogador, que vê os navios sobreviventes da frota transferidos para a próxima missão. Havia também um componente multijogador online no jogo e ndash; permitindo que os jogadores atinjam o Taiidan ou o Kushan.


O Homeworld está disponível para Windows e Mac OS X em uma coleção Remastered pelo Gearbox Software no Steam, que inclui as versões remanescentes do Homeworld e do Homeworld 2, versões clássicas dos dois jogos e muito mais.


7. O Banner Saga 2.


Como o primeiro jogo, The Banner Saga 2 retoma o formato Choose Your Own Adventure, mas com um punhado de refinamentos necessários à sua mecânica.


Embora não seja uma sequência completa de videogames, mas sim uma continuação episódica do primeiro jogo, literalmente, começando no Capítulo 8, o Banner Saga 2 consegue levar o sistema de batalha a partir do primeiro e girar (base) em sua cabeça.


Ao incorporar novos personagens, aulas e, por padrão, novas habilidades, o jogo se sente um pouco menos como um segundo episódio de dois anos e mais como um seguimento respeitoso para um amado jogo de estratégia clássico falso-nordico. Também são exclusivos para a sequência os casos de histórias mais integralmente integradas na batalha, tudo sem ignorar a necessidade de uma escala expandida que fará com que você se sinta como formiga em comparação com seus combatentes.


8. Total War: Warhammer.


Você pode dar uma olhada em Total War: Warhammer e pensar: "Ugh, apenas outro jogo de fantasia", mas você estaria errado. Na verdade, a franquia de Warhammer da Games Workshop existe desde 1983, muito antes do World of Warcraft ter surgido.


Total War: Warhammer, em particular, toma as idéias das idéias dos influentes jogos de mesa Warhammer e leva-os a um monitor perto de você, reabastecido com sabedoria que os veteranos apreciarão, mas também com algumas batalhas realmente intensas entre humanos, orcs, anões e até mesmo Vampiros.


Com unidades espalhadas por um enorme mapa, ainda há uma estratégia a ser tida aqui (apesar das cenas deslumbrantes e da jogada de suspense). Total War: Warhammer é sobre tudo sobre entrar no nitty gritty de sua facção, que você tem quatro para escolher e ndash; cada um completamente distinto do resto.


Ainda, Total War: Warhammer é tudo sobre combate em tempo real, então você vai passar a maior parte do tempo com o jogo pensando em seus dedos. Não confunda isso com o Starcraft, porém, onde você gasta a maior parte do tempo construindo bases em um campo de jogo uniforme. Total War: Warhammer, em vez disso, é tudo sobre batalhas próximas e guerra total, daí a coisa total de "Guerra Total".


Tente jogar estes em um dos melhores laptops de jogos.


Artigos relacionados.


Ofertas técnicas, prêmios e últimas notícias.


Obtenha as melhores ofertas de tecnologia, opiniões, conselhos de produtos, competições, notícias tecnológicas imperdíveis e muito mais!


Sem spam, nós prometemos. Você pode se desinscrever a qualquer momento e nunca compartilharemos seus detalhes sem sua permissão.


O serviço de assinatura on-line da Nintendo Switch não pode ser iniciado até o próximo outono.


Os melhores aplicativos gratuitos do iPad 2018: os principais títulos que tentamos.


A casa inteligente precisa ser sábio se quiser entrar no mercado em 2018.


As melhores vendas do Boxing Day 2017: trazendo-lhe as melhores ofertas do Reino Unido agora.


As melhores ofertas de laptop barato no Boxing Day 2017: os preços começam em just & pound; 145.


Após as vendas de Natal 2017: a melhor oferta para 27 de dezembro.


iPhone XI: o que queremos ver.


As novas caixas GPU da Zotac & rsquo; podem caber até um GTX 1080 Ti para sobrecarregar o seu laptop.


HDMI 2.1: aqui é tudo o que você precisa saber sobre o novo padrão.


As melhores vendas do Boxing Day 2017: trazendo-lhe as melhores ofertas do Reino Unido agora.


O TechRadar faz parte do Future plc, um grupo de mídia internacional e líder em publicações digitais. Visite nosso site corporativo.


&cópia de; Future Publishing Limited Quay House, The Ambury, Bath BA1 1UA. Todos os direitos reservados. Número de registro da empresa na Inglaterra e País de Gales 2008885.


Os melhores jogos de estratégia em PC.


Qual é o melhor jogo de estratégia de PC? O gênero foi inventado pela primeira vez em 1938, quando Winston Churchill olhou para uma janela de avião sobre a França e pensou: "Ei, isso seria um videogame muito legal, seja lá o que for".


Desde então, tem havido cerca de cem milhões de jogos de estratégia diferentes, simulando quantos tipos diferentes de luta, como nós, humanos, tivemos razões para lutar um contra o outro. Desde os abrangentes traços abrangentes da série Civilização até as lâminas individualmente renderizadas dos jogos da Total War, e as representações irrefutáveis ​​do realismo da Europa Universalis, para não se esquecer da tecnologia de fantasia distante da StarCraft - o gênero é tão diversificado quanto eles venha.


A dominação mundial começa com o conhecimento dos últimos jogos de PC, e onde melhor dar o primeiro passo do que a página inicial do PCGamesN?


Mas quais são os principais jogos de estratégia absolutos no PC? Quais são os melhores jogos de estratégia no Steam? Bem, basta arrastar uma caixa de seleção sobre nossos corpos e clicar com o botão direito no horizonte, e todos estaremos no caminho para descobrir.


Total War: Warhammer 2.


Com Total War: Warhammer, a série de estratégia icônica mergulhou um dedo do pé experimental na fantasia. A diversão alegre dos dragões e da magia (para não mencionar uma licença popular) foi feita para atração de massa e vendas recorde, mas a Assembléia criativa não esqueceu como fazer um bom jogo de estratégia. O personagem das facções de Warhammer foi canalizado para uma mecânica de campanha envolvente que variou pela primeira vez, incentivando replayability e listas de unidades que permitiram um melhor simulador de batalha Lord of the Rings do que qualquer outro jogo lá fora.


Tudo isso é ainda mais verdadeiro na sequela e vê a CA ir ainda maior, tornando-se um dos melhores jogos de estratégia nos últimos anos. Novamente, porém, essa ambição é temperada com artesanato: a nova condição de vitória de Vortex pode parecer uma indulgência fantástica, mas serve o jogo, mantendo a pressão até o fim, quando você já viajaria para uma vitória fácil. As facções são mais características do que nunca, mas os Duendes Altas com sabor a baunilha são uma presença de senso comum em meio a todos os bombones. Então não se deixe enganar com os dragões e os dinossauros - esta é a melhor Guerra Total foi pela métrica analítica antiga, bem como as novas e divertidas novidades.


Civilização VI.


Se Civ V fosse o mais simplificado da série, a Civ VI era a mais celebradora - uma iteração do 25º aniversário que derrama a esterilidade de entradas anteriores em favor de uma trilha sonora agitada e um novo visual (braguilhoso). Ele descobre que Firaxis lembra que o poder de um jogo 4X reside tanto na sua atmosfera como nos seus sistemas.


É um testemunho da atenção de Sid Meier e seu estúdio, no entanto, que eles também não negligenciaram esses sistemas. Civilization VI exumou várias das melhores adições do Patch de equilíbrio comunitário de seu antecessor, enquanto avançava e aumentava com algumas idéias novas - os construtores que expiram após três turnos, por exemplo, e as cidades que se espalham por várias telhas.


Não é assim que o Civ é? Empurrando para cima e para cima, alcançando as estrelas? Firaxis certamente continuará a fazer exatamente isso, construindo sobre essas bases fortes com patches de equilíbrio e expansões. E os jogadores farão o mesmo que concebem modificações Civ IV que mudem o jogo. Mas mesmo o jogo que existe agora é um Civ clássico. Não é apenas uma experiência introdutória maravilhosamente colorida, mas também um toque intrigante sobre algumas das mecenas mais profundamente enraizadas da série que manterão os veteranos voltando por mais uma vez.


Offworld Trading Company.


A Offworld Trading Company (OTC) está bem no outro extremo do espectro estratégico da Civilization IV, embora ambos tenham sido desenhados por Soren Johnson. Enquanto o Civ cresce a história e parte do futuro da humanidade, narrando o progresso da humanidade, o OTC trata de fazer uma fortuna, explorando nosso pequeno vizinho vermelho, Marte.


É um RTS sem micro-gerenciamento, e em que a vitória não é alcançada através do lançamento de tanques em inimigos ou demolição de suas bases. Em vez disso, suas armas são recursos e dinheiro, o que você usará para manipular o mercado, não apenas para se enriquecer, mas para acabar completamente com seus concorrentes. Isso é, se você não fez uma aliança temporária com um dos seus rivais, é claro - embora você possa terminar fechando negócios com uma mão enquanto segura um punhal na outra.


Você pode não esperar que um jogo de estratégia econômica seja muito agressivo, mas OTC incentiva você a ser tão hostil quanto um guerreiro. Quando você está observando os menus e planejando o que construir em seguida, o que vender, se é hora de começar uma aquisição hostil de outra empresa, é tão emocionante quanto quando você está enviando infantaria em campos de artilharia ou lançando sneak ataques aéreos contra uma fortaleza inimiga na Company of Heroes ou StarCraft II.


E lembre-se de Baba Yetu? Provavelmente, a maior música composta por um videogame? Bem, seu compositor, Christopher Tin, criou a trilha sonora para o OTC. E sim, é muito bom.


Stellaris, o híbrido de estratégia grande de 4X do Paradox, torna o espaço surpreendente novamente graças a cadeias de eventos que são, em primeiro lugar, evocativas de Crusader Kings II, mas acabam indo muito mais longe. Esperar revoltas mutantes, rebeliões robóticas e a descoberta de textos estrangeiros que fazem seus cidadãos questionarem seu lugar na galáxia.


Não é apenas um jogo 4X; É um jogo de RPG galáctico e sim do império, conferindo uma vasta gama de opções aos jogadores, permitindo que eles criem espécies únicas, excêntricas e espaciais. Você pode jogar como uma sociedade fundamentalista construída nas costas de escravos, ou lagartos hiper-inteligentes que dependem de robôs, sejam eles lutando ou cultivando. O robusto criador de espécies e a multiplicidade de decisões significativas significam que você pode criar quase todos os alienígenas que você possa imaginar.


E subjugar tudo isso é o foco do jogo na exploração. Enquanto a maioria dos jogos do espaço 4X se mantêm com um método de viagem interestelar, Stellaris oferece três para escolher, cada um com seus próprios pontos fortes e contadores. Em um jogo, a galáxia pode ser uma rede de hiperlânios, mas no próximo, você pode encontrar-se construindo estações de minhoca e piscando pela galáxia.


Stellaris multiplayer também não deve ser negligenciado, transformando seres humanos dignos em tiranos alienígenas maquiavistas na queda de um chapéu.


Cinzas da Singularidade.


As cinzas da singularidade usam seu comandante supremo (visto em outro lugar nesta lista) e a influência total da aniquilação na manga. Ele vem completo com uma visão de câmera que pode ampliar todo o caminho - até o ponto em que você está pedindo micro máquinas em torno de uma grade - antes de fechar todo o caminho, de modo que você esteja tão perto da ação que você quase pode sentir o moagem das engrenagens de uma aeronave Hades. A interface do usuário está faltando um zoom estratégico, mas o acesso ao espaço traz uma visão geral do mapa estratégico, que faz o mesmo trabalho e não se acostuma demais.


Ashes também opera uma economia de transmissão familiar para o Comandante Supremo, pelo qual você constrói extractores para obter recursos da terra. Mas ele se afasta do sistema escalonado de escalas desse jogo, em vez disso, ecoando a Companhia dos Heróis da maneira que exige que você persiga continuamente os pontos de recursos. O metal e os radioactivos são os principais recursos do jogo, e as regiões habitam tipicamente uma ou outra, enquanto o Turinium e Quanta compõem o resto - o primeiro utilizado para aumentar a inteligência e atingir a massa crítica, o último precisava aumentar a produção da unidade - tanto sua estratégia depende da sua capacidade de gerenciar todos os recursos simultaneamente.


Os exércitos em larga escala, é claro, fazem batalhas em larga escala, que é onde as cinzas da singularidade brilham. As unidades aéreas fornecem cobertura radar e visual e podem bombear alvos. Considerando que as unidades terrestres são compostas por qualquer coisa de pequenas fragatas, com cerca de 50 m de comprimento, com Dreadnoughts gigantes e de quilômetros de extensão. Estas são a sua melhor forma de ofensa, uma vez que, além de seu tamanho, eles empregam uma característica de veterania que lhes permite ganhar experiência com cada batalha passageira. E o melhor de tudo, eles podem ser agrupados em meta-unidades, trabalhando inteligentemente e movendo-se como um.


O XCOM 2 é um dos grandes destaques do gênero tática. Já. São os melhores fragmentos da série até agora - a luta selvagem, o grupo de heróis ragtag, os alienígenas tortuosos, as batalhas táticas apertadas - e lança melhorias após a melhoria no topo.


Mais uma vez, você está enviando seis soldados para a violação, mas desta vez como um grupo de sobreviventes que lutam contra um regime alienígena tirânico. São táticas de guerrilha, missões secretas e dissidências. Você precisa aprender a fazer sacrifícios, deixando os homens e as mulheres para trás para que você possa salvar o resto, e você precisa aprender a engolir a perda e o fracasso.


As batalhas são desafiadoras e variadas, cheias de adversários horríveis com habilidades difíceis e surpreendentes, mas as maiores mudanças são encontradas na camada estratégica. Você viajará por todo o mundo, configurando células, infiltrando sites negros, buscando mais recursos para que você possa armar armas e ferramentas mais poderosas - é atraente, ao invés de uma reflexão tardia.


E os mods XCOM 2 já são excelentes. Você pode baixar uma arma de corgi. Uma arma de corgi.


Quero mais? Aqui está a nossa revisão XCOM 2.


Total War: Shogun 2.


A segunda viagem do Total War para o Japão, a sequela da primeira Guerra Total, é o maior jogo da série. Sim, melhor do que a amada Roma original ou o Attila ambicioso e muito bonito. É uma guerra Total War mais pensativo e reduzido, em contraste com seu antecessor maciço, muito defeituoso, Empire.


As lições obviamente foram aprendidas com o Napoleão mais focado: Total War. O mapa de Shogun II é diversificado e cheio de problemas táticos interessantes devido à prevalência de montanhas, mas também é pequeno, pelos padrões da Total War e mais gerenciável. Isso é muito, muito bom, porque significa uma coisa importante: mais batalhas!


Total War: Shogun II é, sem dúvida, o jogo mais bonito da série para inicializar. Its newer siblings might be younger and firmer, but Shogun’s got a style they could only dream about, where battles are peppered with floating cherry blossoms and individual warriors duke it out in tense duels.


There's a lot to recommend beyond the base game, too. Check our guides to the best Shogun II mods, Shogun II DLC, and Shogun II user-created maps. The excellent Fall of the Samurai expansion is also a must, particularly if you want to see gunpowder warfare done right, or at least better than in Empire.


Homeworld: Desertos de Kharak.


With Homeworld: Deserts of Kharak, Blackbird Interactive have done the seemingly impossible: transpose the elegant, minimalist space wars of the original Homeworld games to a single planet. Somehow it works. Really well.


It’s a journey, across a never-ending desert, on a mission to save a civilisation. Each battle is connected to the last as well as the ones yet to be played. Every unit that survives will live to fight another day in another mission in a persistent war for survival.


Kharak itself, despite just being one giant desert, is a fantastic planet-sized battlefield. The addition of terrain and elevation replicates the three-dimensional battles of the previous games, with the sand dunes providing cover, hiding spots, and high ground from where you can unleash devastating attacks.


Like its predecessors, Deserts of Kharak is also blessed with some of the best art design you could hope to find in an RTS, accompanied by incredible sound design, and a genuinely interesting narrative.


Cities: Skylines.


Not since SimCity 4 has there been a city-builder of such great quality. Colossal Order had made a name for itself through the Cities in Motion series, which simulated city transport networks, but skylines is much more ambitious – a full-featured, highly moddable city management game. And what a game. Huge, in size and scope, detailed and logical, Cities: Skylines manages to almost make us forget about 2018's disappointing SimCity.


On the day it launched, it was already an impressive game, but with time it's proven to be something even better: a playground for modders. In stark comparison with EA's attitude towards SimCity, Colossal Order smartly opened their game up to the masses, allowing modders to fiddle with all manner of things, from in-game buildings and roads to entirely new assets and tools.


The base game should keep most avid city planners happy, but Skylines' expansions are more than worth a look as well. They expand the commercial aspect of your cities, adding in a whole lot of leisure, as well as a game-changing day and night cycle. More than just an aesthetic touch, it gives you much finer control over your city, letting you plan city services like garbage disposal, public transport, and police patrols around the time of day. For instance, the roads are quieter late at night, making it easier for the garbage trucks to make their stops.


With the diligent modding community still very much active, Skylines promises to only get bigger. Take a look at our list of the best Cities: Skylines mods.


Endless Legend.


Whenever Endless Legend comes up in conversation, it's hard not to gush about it, which is what we're about to do here. It easily earned itself a place as one of the best games of 2017.


It’s a 4X game that blends fantasy and science fiction seamlessly, throwing stranded spacemen against magical dragon people in absolutely the most striking hex-based world. Diverse, gorgeous, it looks almost tangible, like you could reach out and pick up one of the elaborate cities and cradle it in your hands. "Don't worry, citizens. We won't let the horrible man-eating insects devour you and your families."


What makes it most notable are the fascinating factions that vie for dominance over the pretty but slightly apocalyptic world, each blessed with unique and interesting mechanics that set them apart and inform how they're played. You’ve got the horrible aforementioned flesh-eating insect race, the Necrophage, for instance, who are so foul they can’t make alliances with other factions, forcing them to always be the opposition. And there’s the bizarre Cultists, a faction of peculiar zealots that can only construct one city, and must rely on swallowing up other factions if they want to expand.


It loses steam a bit when it gets to the end game, but remains fun and the journey to that point is rich in interesting strategic and tactical decisions. Surprisingly, it’s also blessed with a strong narrative that lends the game a tangible sense of place. Every faction has a unique set of story quests that will inform a lot of your decisions without backing you into a corner, and there's an abundance of side-quests and stories that makes it feel like you're managing a world where a roleplaying adventure is taking place.


Crusader Kings II.


Crusader Kings II is a murderous bastard of a grand-strategy game. You play a medieval ruler trying to gain more power, influence, and territory in a historically authentic medieval Europe. It's a game of intrigue, war, politics, and religion, played out on a stunning, detailed map of the known world and in countless, complex menus. Really, though, it's about people: your dynasty, your vassals, your lovers, enemies, and family members.


It’s this personal element that makes Crusader Kings II so compelling. You're in charge of a family, not an abstract nation. You will marry and have kids, you’ll die, and then your heir will take over and the whole thing begins again. In between all this, you can use intrigue or brute force to increase your holdings, but the key is that you develop a real personal connection with your characters, your avatar. You will mourn their death and you’ll cheer their every triumph.


You'll want to make a lot of friends, and then betray them all, the fools.


Usurp thrones, create politically advantageous marriages, murder your wife, and if it all gets too much for you, there's always the occasional jousting tournament or day of hunting to keep you in good spirits. As long as they don't kill you.


Warhammer 40,000: Dawn of War.


Playing Dawn of War now is fascinating. In many ways, it feels like a very traditional RTS, with lots of base building, turtling, and resource management. But it’s also a precursor to the likes of Company of Heroes. We see Relic starting to experiment with morale, cover, squads, and drastically different factions.


There's an intensity underpinning the whole game. It’s all about pushing forward, then capturing and holding territory. And all the time, resources become more fleeting, as generators and the like decay. But the war machine constantly needs to be fed.


Expansions fleshed the game out, introducing more factions built around unique mechanics. There’s the sneaky Eldar, waaargh-hungry Orks, the massive Imperial Guard – each faction offeres different ways to play the game. By the end there are nine in total.


Dawn of War II ended up changing just about everything, making battles smaller and focusing on tactics over strategy. It was still great, but the move away from the traditions of the genre made it lose some of its magic.


StarCraft II.


StarCraft II is a sci-fi strategy game about armoured cowboys versus xenomorphic aliens and space elves. It’s a classic base-building RTS where you gather resources, build armies, and kill your enemy before they kill you with quick decisions and even quicker mouse clicks.


Multiplayer is a huge part of Starcraft II. Your enemies will be human; they will be able to click faster than you, issue orders quicker than you. You will probably lose a lot, but you will get better the more you play, and there is a small but dedicated competitive player-base to compete against at the esports level.


The single-player is also interesting - Blizzard have combined frantic action with an RPG-like backdrop as you follow the exploits of Terran mercenary Jim Raynor. You will fight through a series of missions, many of which will have unique objectives – like trying to harvest resources on a map that periodically fills up with lava, or defending against waves upon waves of Zerg for a set period of time. In between missions you’ll explore an RPG-ish hub, where you can talk to people, research new techs, and decide where your next destination will be. Story is hard to do in RTS, and many resign themselves to cutscenes or in-mission dialogue, but StarCraft II actually makes you interact with the world outside combat, and so it’s a more interactive story.


2018 saw the game conclude with the launch of Legacy of the Void, one of our best games of 2018, so if you want the whole experience, you'll be wanting to get all three entries in the series.


Company of Heroes 2: Ardennes Assault.


Company of Heroes 2 was great but it didn't quite match the magic of its predecessor. Then Ardennes Assault came along. The US forces and German Oberkommando are fighting over control of the Ardennes, in a campaign inspired by The Battle of the Bulge. What sets it apart from both Company of Heroes and the sequel is the non-linear campaign that plays out across a strategic meta map. The Germans are dynamic, being reinforced by retreating forces, changing the challenges posed by both story missions and the dynamic skirmishes.


A single battle can be replayed many times with each fight offering new obstacles.


While the campaign is only played from the American point of view, the US forces are split into three companies, all with unique specialties covering air, support, and mechanised roles. These companies all have special officer abilities and upgrade trees, and any can be used to tackle a mission. Even if you focus on one, the other two will still be on the map, and can provide assistance by blocking the enemy retreat out of a captured province.


This is the first time the battles in Company of Heroes have had real weight. Previously, winning was all that mattered. Finish the mission and you move on to the next one, starting fresh. Ardennes Assault is a persistent campaign, though, and losses in battle can bring down a company's veterancy and manpower. There's even a risk of it being wiped out entirely, leaving the other two companies to face the Germans alone.


Sins of a Solar Empire: Rebellion.


Sins of a Solar Empire cares more about action and titanic battles than most empire-building games do. Sure, you have planets you can colonise, industry and trade you can develop, but when it comes down to it, there’s always groups of ships throwing bullets, lasers, and missiles at each other in the never-ending struggle for dominance.


It’s challenging even against the AI. There are three races, each with their own identity, ships, and technology. There are always neutral forces that will make early expansion slow, and there’s even a ‘Pirate’ faction that you can bribe to attack your neighbour, which always seems like a great idea until they’re paid even more money to attack you instead. There is a pretty involved diplomacy element as well, beyond the usual trade agreements and non-aggression pacts. Other factions can give you missions, like passing them resources or attacking another player, and you can do the same to them.


There’s a lot of movement in a typical Sins game: your scouts will be zipping from planet to planet in search for new worlds to exploit. Your trade fleets will be moving goods from place to place, keeping the wheels of economy turning, and your mighty battle fleets will be darting from one crisis to the next, because if it’s not pirates at your door then it’s another faction coming to claim what’s yours.


There’s no single-player campaign per se: you simply play an infinite number of skirmish battles against the AI using a wide range of map set-ups, each with it’s own quirks and strategy. You can also create your own using the impressive map-making tools, and of course you can take the game online and play against real people.


Comandante supremo.


Supreme Commander was the game that broke PCs, such were the demands it placed on processors. This future war robo-RTS simplifies resource management and focuses more on creating the perfect war machine. You start off with a single irreplaceable command unit, and from there you build factories that will churn out units to wage war on your enemies.


It’s the sheer scale that does it – years later, Supreme Commander doesn’t so much break PCs anymore as it breaks minds. A player’s army can potentially reach up to 1,000 units separated out into land, sea, and air. You have to orchestrate a careful ballet of production, movement and attack, grinding down your opponent while keeping your command unit safe, and your factories powered and supplied so that they can create more machines of death. It’s brilliant and mind-boggling.


This was one of the few games to officially support dual monitors, which means you can have a zoomable map up on the second screen. It’s a godsend, as it allows you to keep an eye on the big picture a lot easier. Few games are blessed with the same scale as Supreme Commander, and when you take the war online that’s where the real challenge begins. Titles like StarCraft demand quick thinking and quicker reactions, but they only deal with a couple of dozen units at most. Supreme Commander demands all of that, and deals in the thousands.


That's it, the best PC strategy games out there. But we almost certainly missed some of your favourites, so let us know in the comments.


Civilization VI.


Crusader Kings II.


Starcraft 2: Wings of Liberty.


Warhammer 40K: Dawn of War.


Total War: Shogun II.


Company of Heroes 2 - Ardennes Assault.


Sins of a Solar Empire: Rebellion.


Comandante supremo.


Homeworld: Desertos de Kharak.


Endless Legend.


Offworld Trading Company.


Cinzas da Singularidade.


Cities: Skylines.


Command and Conquer helped create the modern strategy game, I would say that makes the game relevant, and should have a spot on this list.


I think the list is more "What is the most fun right now.", they say "Here are the 15 best strategy games that I think you should all play right now." I love command and conquer but I don't think it has aged as well as some other titles.


Nothing wrong with lists of the most important titles, I just don't think this is that kind of list.


He is right, you know. The title of the article says "The best strategy games on PC" so i think C&C quialifies. Certainly not all of them are great and some have dated gfx and gameplay but the one i would definitely put on this list, and the best in the series, is C&C 3. Great gfx, gameplay, 3 playable factions, awesome superweapons and ALIENS that invade teh Earth. What more could you want in a sci-fi RTS?


Nope Dune brought it to life but the real player in land based rts was total anhilation, wich set a milestone wich games based on till this day.


There were these games called Dune 2 and Warcraft, young fella. But keep spewing garbage, it's what you do best.


Although, Dune came before C&C.


No love at all for any Commander and Conquer games makes me sad. but I can understand why. It is a series that hasn't really been relevant since Red Alert 2, and some would say Tiberian Sun was the last great C&C. Also some might say that the strategy is thinly veiled as you can just churn out masses of units and steam-roll the enemy for the most part. Lacks the nuance of Starcraft.


Joe tried to add a C&C game. Can't remember which, I think it may have been Red Alert 2. Or maybe it was whatever was the most recent. I vetoed it for the reasons you list, and because we already had RTS games well-represented here.


I loved C&C when the series was young, but it just failed to grow. It loved its own campiness too much, the designs got more and more over the top, and yeah, that core game didn't really get more interesting. SupCom ate its lunch from the visual spectacle standpoint, and it really wasn't a good enough RTS to stand alongside any of its contemporaries.


i been playing rts games for a long time to not have WC3+exp nor ANY command and conquer games is a massive slight to rts hell they didnt eve mention dune between dune and c&c thats the heart of rts. now to be fair the last goood c&c game was c&c 3 tibrium wars as much as i love geerals i still have to say c&c 3 was my fav but its such a hard choice i was i could say there where both the best.


No love for Homeworld(s), GalCiv or Masters of Orion?


Homeworld redefined RTS for 3D space and the GalCiv games are solid, worthy 4X.


Haven't played a MoO since MoO 3 though. That was dense as **** to get into…


For me, the series peaked at C&C: Generals. They moved away from the kitsch videos (which I did love in the original games but the sheen wore off when they started spending so much on producing B-movie cutscenes) and simply created a fun, explosive RTS.


I'm hoping the C&C Victory Studios are working on taps into the Generals style of game.


Satiellite Riegn sould be in here.


Does Armello count? Não? I'm terrible at this, as I have been with every other list.


I'm not so good at strategy, really. Glad those games exist though as it can be a joy to watch someone play them, and sometimes you have to have a mind like steel tacks to outwit the AI or whomever you're playing against. And when such a person is a good winner/loser on top of that? Well, you're probably looking at quite the admirable human being.


I never could get anywhere beyond the likes of Shining Force, FEDA, and Vandal Hearts. Or was it Vagrant Story? I always get those two confused. No, pretty sure it was Vandal Hearts. Terrible at Disgaea, though, but I find it so engaging as I'm fond of NIS's sense of humour. The only developer to have made a visual novel that I not only completed, but played more than once.


If you've not heard of it, look up Disgaea Infinite. It's a PSP game, but you people seem too civilised to go for all that 'console peasant' brainrot. Good for you!


Ah, Shining Force. It had an armadillo in steampunk powered armour. Unforgettable. We need a Shining Force remake that's actually good, so I can vote that in for one of these articles. Though it might not end up on PC, so I'd probably fail at the whole concept of these lists all over again.


It's almost like someone seen me talk about this.


We aim to please.


I can jibe with this list.


Personally I'd remove World in Conflict and replace it with Dawn of War 2. Because for me, WiC is better covered by Airland Battle if we're talking cold-war RTS, and DoW2 is probably the RTS I've played most of over the years. Probably the first RTS to REALLY suck me into playing online.


With regards to Supreme Commander, it still has an active community given that Forged Alliance Forever dropped a few months ago. Probably more active than SupCom 2. And all in all, it's still conducive to some epic large scale battles. I'd recommned Gyle's casts if you want to check it out:


i must say that even though this is an "old post"


there is 1 game i miss on the list..


one of the very first RTS games, along with C&C that defined RTS games.


even though games like Dune 1 came back in 1992.


i would trade WiC for total anihilation or the original C&C :D.


but thats just me.. im old enough to remember the good old games.


to bad the newer computers are to "heavy" to play the old classics.


I miss Stronghold: Crusader from this list :( With it's HD remake it's playable and Crusader 2 is about to release in 3 weeks time. It's meant to stay true to the original.


Either way, the first one should've made it to the top 20 list.


This is a great list:


I would personally add, Command & Conquer: Tiberian Sun, Homeworld and these days I'd rather have Rome 2 or Attila over Shogun.


Regarding Empire at War, I recall the reviews of the time giving me the impression that the ground battles were pretty terrible. Can I assume from its entry here that they're not as bad as I thought? I've not played a decent strategic Star Wars game since Supremacy so my interest is piqued.


The ground battles arn't great, although I personally feel the more scripted engagements in the single-player are alright. Considering Supremacy/Rebellion didn't even have ground battles though, it's a step up from that.


If you liked Supremecy, you should like this. It may not be the best RTS ever as far as mechanics and design (again, re ground battles), but it's a pretty kick-ass star wars game. You get to summon in Star Destroyers and see them blast away, the expansion adds in the SSDs, you can build and use Death Stars. it's an experience, and not one to sniff at. That's why I included it, anyway.


I never would have thought about saying this 6 months ago, but Rome II has been polished up so well its better than Shogun for combat and depth. But the Shogun era is much more fun just to bask in.


It deserves a revisit.


One of my personal favorite strategy game is Lord of the rings: Battle for middle-earth 2 :P.


It's a shame someone hasn't updated Command & Conquer Generals: Zero Hour so that it can be played on Windows 8.1. It's a classic game, and deserves to be mentioned in this list IMO. I used to love playing the GLA and steamrolling over the Americans *evil laugh*! ("Thank you for the new shoes!" :-D )


Another game that I bought only four days ago is Rise Of Nations, and I'm really enjoying it. It's great fun to start a game with spearmen and slingshot warriors, and end up planning missions using fighter and bomber aircraft. And of course if you want to go really crazy, you can develop nukes too. Great scope for varied strategy and tactics.


Apart from those omissions I think this list is very interesting. I own 10 of the 20 games mentioned, so there are a few that I'll be checking out and possibly buying, especially if they're in a Steam sale. Thanks for updating the list!


When I was updating the list, I actually had a chat with Rob in regards to Rise of Nations, especially since there's the Extended Edition now. But having not played the new version, and since it's been many, many years since I played the original, I decided that I wasn't as comfortable adding it to the list as I was with the other new additions.


Of course, we'll no doubt be updating the list again at some point, and by then I might have had time to play the Extended Edition. So it could appear down the line.


Don't know how about you, but I have C&C Generals: Zero Hour on Origin and it works fine on Win 8.1.


No love for the Dominions series? For shame.


The fact that neither Victoria nor Hearts of Iron made the list, but CK2 and EUIV (EU being the worst of them..) did, makes me quite damned sad.


that said, for the most part it's a good list.


Wasnt World in conflicts multiplayer shut down?


Shouldnt that be stated in the "buyers guide"?


Where the f is Homeworld?


I'm really happy to see Starcraft 2 isn't on here. That boring trash killed the RTS genre. Blizzard is good at killing genres.


No Mount and Blade? Mesmo?


Mount & Blade: Warband is in both our top sandbox and top RPG lists.


Você sabe o que? I also missed the strategy part in the title, my bad.


A lot of "The Best" lately.


I feel like Dawn of War 2 should be on here as well, it was different from the original but good - well, alright, I feel like the last expansion fell flat.


Other than that, perfect list.


I also feel like SupCom should be on the list twice. Just because.


SupCom really is brilliant.


I can't say I'm a huge fan of Dawn of War 2, though. It can be fun, and the progression of your squad is neat, but as a strategy game I think it's severely lacking. We're also picking the best from franchises rather than listing the franchise or listing them separately, and I think most would agree that the original is still the best.


Me, I really loved DoW2's squad level control. It made perfect sense with the context of Space Marines. Sadly, they never got terribly creative with the level or mission design, but moving from one end of the map to the other setting up kill zones and dealing with enemy units in different ways was fun enough, almost like a RTS'y X-Com (Nu-Com). No other game has quite emulated it's style and thats a shame.


This comments section is getting confusing. I would recommend simply starting a new post come 2018 instead of continuing to update this one.


Glad to see Infested Planet make the list. It’s a pretty awesome strategy game, and very different from most other RTS's. You regularly see yourself battling back and forth with the bugs on each map, losing the advantage one minute and being pushed back, then suddenly having a breakout moment as you adapt and change to the circumstances, or pull off a risky raid that takes the pressure off your flank, or even just remember an ability you had been forgetting about until now.


There’s a heavy emphasis on on-the-fly strategy, with the battles ebbing forwards and backwards as you advance, gain ground, the aliens adapt, force you back, and you desperately try not to loose too much whilst they counter-attack and frequently circumvent your previous strategies. You can gain momentum, but so can the enemy, and the game has a lot of scope for turn-arounds from dire circumstances with the right play (which applies just as much to the enemy).


All in all, I definitely recommend it, especially if you’re looking for something a little different from the standard RTS or squad level tactical game.


I'd personally put Men of War: Assault Squad 2 on this list. Sure it's rough around the edges but it has a certain charm for a WW2 RTS I haven't felt since the late 90s/early 00s.


Has no one mentioned Age of Mythology?


I've only played two of these games: Civilization V and Age of Empires. I really liked both of them, so maybe I'll have to try these other games. What's age of mythology? Is it more like civilizations, but with added mythological creatures. That sounds like a pretty interesting game. gameofwarrealtips.


I will always maintain, that Warcraft 3 is one of the best strategy games ever made, and it does deserve a place on this list. A game that's only downfall wasn't even in the gameplay, but it was let down by the devs, who left it in the mercy of hackers. A HD remake with cheat-secure official servers would put it back on the map, even after 10+ years. Also, I agree with some of the comments here about the C&C series, my vote would go to Generals, that was a lot of fun to play, both the core game and the expansion, Zero Hour.


Home World or one of the 2 Home World sequals along with Command and Conquer or one of the 16 Comand and Conquer sequals should have a right to be on the list;)


The Emissary should be on the list to , I play it for days ( not that I recommend it ) , it's available for free ( I played it on Linux )


Check it out here stratmontclanstrategies. blogspot/


I agree on Command and conquer , spent days on it.


I can't believe this list doesn't have Warcraft III.


I would make a list as well, I can respect most. See the supreme commander as the revival of total annihilation :) the old dune and Warcraft are pas their prime but the only title I am really lacki is any title in the heroes of might and magic series?


If you haven't played it I recommend A. I. War which is absolutely the best co-op strategy game I have ever played. Nothing else even comes close.


Excelente lista. However, Endless Legend and Homeworld would be on my list also.


There's a few games I want to comment on:


World in Conflict - multiplayer may be shut down, but its singleplayer campaign is so good that it should probably be mentioned regardless. It's one of few strategy games that I'd point to as having good singleplayer campaigns.


Warhammer 40k: Dawn of War - I think you should make this more specific and point directly at Dark Crusade. It's easily the best version of that game.


Dawn of War 2 - is underrated. The singleplayer is only fun if you enjoy clicker-RPGs like Diablo, but multiplayer is surprisingly good. Team matches in particular are very fun and different from the norm.


Best licensed strategy game - should still be Dawn of War: Dark Crusade, but Empire at War is a great second ;)


Best strategy game campaign - where is it?


I get that CoH 2: Ardennes Assault has a nice dynamic campaign, but that's all it is: interestingly dynamic. To be blunt: CoH's mission design is terrible, its storytelling is weak, it doesn't have much variety and its presentation is poor.


There are strategy games that do try to tell a story and actually manage to present it rather well and within an interestingly varied, but structured, campaign. Think of the C&C games, StarCraft 2, World in Conflict, Battle Realms, Homeworld, etc.


Strategy games may not traditionally be the best vehicles for story, but World in Conflict outshines most story-driven shooters and Battle Realms likewise trounces most fantasy RPGs. As for StarCraft 2: that presentation, that mission design, wow.


A good test for RTS games is to think how popular or enjoyable the game would be if it had basic graphics (think 1995). In some cases (like Civilization or Starcraft) it would be just as good, in other cases (like the XCOM remake) it would make it pretty obvious that they're just a basic RNG hiding behind pretty 3D models. To call that thing a strategy game is an insult to the word "strategy". At best it involves some tactics, and (given how bad the AI is) you don't even need much of that.


Look, I LOVE Sins of a Solar Empire, I do. buuut I don't think it's better than Homeworld or Galactic Civilizations 2.


What about Warcraft?


SWEAW is definitely a good one, but I didn't like the population cap on it though - especially in space skirmishes. Still, glad it's here.


Master Of Orion not in here?


FYI the concept of a war game was concieved by H. G. Wells in his 1913 guide "Little Wars" for use with toy soldiers.


I could argue that C&C isn't one of the best strategy games, not anymore: Slow gameplay, bad AI, spam to win and so on.


I also don't get it why people feel entitled to add their own favorites to other peoples lists?


I know this is an update, but don't forget XCOM now has an expansion, Enemy Within. It's a cracker, and I would recommend people get that, rather than "just" the vanilla game.


God, I was so happy it was so good. (Do you see my avatar? DO YOU?)


I do NOT recommend war game series. Horrible quality. T-55 tanks can take out M1A2's with no issue while M1A2's can sit their and shoot and do no damage, vehicle and weapon models are just bad. Game play is closer to arcade then it is strategy.


Command and Conquer: Tiberian Sun has a special place in my heart.


I think Age of Wonders III is a great game.


There are just too many unbelievably good games out there now and with XCom2 and Warhammer on the horizon, the dilemma of what to spend precious time on is only going to get worse.


I wouldnt consider the wargame series strategy games.. more like arcade RTS. Not even close to realistic.


What about Warcraft?


wargamer is one of the worst wargames out their. Unrealistic and unfair scenarios its easy to play and beat but its far from being realistic and thats what kills it.


3 reviewers answered 7 questions.


Clicar em links em artigos para varejistas ou editores pode significar que ganhamos uma pequena comissão mais. Detalhes completos de como usamos e armazenamos informações podem ser encontrados em nossa política de privacidade.


The 10 Best Real-Time Strategy PC Games to Buy in 2017.


See the games that we think are a must-own.


No other game genre makes you feel more in control of your own personal army than a real-time strategy (RTS) game. Gameplay places you in the role of a commander in managing, finding resources for and building your growing empire. You can play with other players and forge alliances (and break them), finding different patterns and strategies to defeat competing armies.


Below is the list of the top 10 best real-time strategy games on PC. Included are different genre settings from historical eras to space age, various gameplay mechanics and levels of difficulty. Whether you’re picking up the genre for the first time or have experience in the field and are looking for something different, you’ll find the perfect RTS game on PC for you.


Three years before StarCraft, the Command & Conquer franchise was the forerunner of real-time strategy games for PC. If you or friends are just getting into RTS games, the Command & Conquer series is the perfect starting point. The highly addicting PC game series has both a single player and multiplayer skirmish mode. Players race to collect resources, build new structures and train new units to fight one another. Don't worry, you get plenty of time to do this before you’re in any real danger.


The Command & Conquer series boasts one of the highest ratings for a RTS PC game in existence. Though later sequels were not as well received.


Continue a ler abaixo.


Since its beginning, The Age of Empires series was the RTS game that gave players the most choices for factions. In Age of Empires III, players can choose fourteen different empires.


Unlike other real-time strategy games on the list, Age of Empires III features real life countries with actual historical military units like samurais. You start off with a civilization that has to go through the dark ages, researching technologies and then eventually opening up trade routes. From there, you’ll build up a massive army to take over parts of Europe and Asia.


Continue a ler abaixo.


Supreme Commander is a real-time strategy game series with an immersive gameplay aspect. It has a full 180-degree aerial view that allows you to zoom out to see the entire map or get up close and personal.


For some, the game may be too intensive and unit heavy. Players must protect their irreplaceable construction unit called the “Armored Command Unit," all while racing for resources and building up armies. The game is fast-paced and puts you right in the action. You’re forced to consider your choices immediately such as researching new technologies, scouting the field and training troops.


Though the graphics of the Supreme Commander series aren't like the others on the list, it does offer large area scaled warfare and situational awareness. The game has received high praise from many reviewers and players worldwide.


Company of Heroes is an award-winning RTS series that features a World War II setting. Relic, the studio behind the game, focused on building the game's realism based on historical locations and even how soldiers interact.


Beautiful graphics, destructible environments and rag doll physics make Company of Heroes one of the most intricately designed RTS games on the list. It’s simple to play and isn’t as strategically heavy as other games.


The Company of Heroes series is best World War II RTS game to date and is even more realistic than the other games on the list.


Continue a ler abaixo.


Debatably the most popular RTS game series in existence, StarCraft II is the sequel to the 1998 hit game StarCraft. It boasts a single player mode of over 70 missions with three different campaigns, huge multiplayer content and community made arcade modes.


Unlike Command & Conquer, StarCraft II relies on heavy intense strategies to counter balance your opponents. Each one of the three factions that you play as has their set of pros and cons. Blizzard (the company behind the game) has a tendency of making their games easy to play, but hard to master.


StarCraft requires more time-sensitive strategically made decisions with the constant feeling of urgency. If you’re up for a challenge and faster paced gameplay, StarCraft is the choice.


The Stronghold series may be one of the most personal real-time strategy games. The award winning game has players bearing the harshness of medieval times and finding a balance in military and economy.


Stronghold’s gameplay dynamics are introspective. Players take hold of a kingdom, where they must make decisions in maintaining a civilization’s attitude. For example, focusing on recreational places, which make your peasants happy, but lazy. On the other side of the spectrum, you must prepare them for war with cruel conditioning.


Stronghold may be the best relaxing RTS game since it focuses on you taking time in building a relationship that needs happiness and warfare.


Continue a ler abaixo.


Total War: Warhammer takes place in the realm of the War Hammer franchise, allowing for massive scale attacks on enemy units, with factions such as dwarves, vampires and orcs. If you’re experienced in RTS games, this is the one for you.


Total War: Warhammer is overwhelming. You can command a unit count of around 2,000. The humungous battles require you to zoom out, focusing on different platoons and forcing you to utilize different strategies and attack patterns.


The Total War series is more strategy than resource collecting and building. You’ll be focused on waves of different infantries, commanding different attacks and be right there in the battle.


World In Conflict is a Cold War era unit intensive RTS strategy game. It focuses heavily on mission-based gameplay, capturing different command points and switching formations while in constant battle.


There is zero breathing space in World In Conflict. You’ll have other commanders giving orders in-game while you await for various backup units and face constant attacks. Though the game throws you right in the action, it helps build up your knowledge of strategizing, so you can overtake areas.


Continue a ler abaixo.


If you like real-time strategy games, but want more of a familiar setting, Star Wars: Empire at War is the perfect game for you. Any Star Wars and RTS fan will love experiencing the same movie battles while gaming.


Star Wars: Empire at War features a campaign mode where players can either choose from the Rebel Alliance to The Empire. Players will be put in scenarios like protecting Emperor Palpatine, destroying the Death Star or completely taking another faction from the campaign map. Skirmish mode resembles classic RTS elements with a twist: You can either stick to land or battle in space.


Based off the ever-popular first person shooter games, Halo Wars 2 is an epic real-time strategy game that faces you off with space marines and aliens. Everything you love about the Halo series is included in this RTS (like the Warthog jeep and laser sword wielding Elites).


Similar to Command & Conquer, Halo Wars 2 will also have you gathering resources, building units and attacking. Developers focused on creating a story and paying attention to detail in every graphic and action sequence in the game.


Sign up for our daily deals newsletter.


Disclosure: E-Commerce Content is independent of editorial content and we may receive compensation in connection with your purchase of products via links on this page.

No comments:

Post a Comment